ادامه سلطه ال‌جی بر بازار جهانی تلویزیون برای یازدهمین سال پیاپی

فراایران- در بازار دائماً در حال تغییر سرگرمی‌های خانگی، ال‌جی با نقش عمده خود یکی از رهبران انکارناپذیر بازار جهانی تلویزیون به شمار می‌رود. تعهد این شرکت به نوآوری و تعالی با حفظ سلطه بر بازار جهانی تلویزیون‌های OLED برای یازدهمین سال پیاپی با ارائه تجربه‌های کاربری متفاوت که تلویزیون‌های ال‌جی را از سایر برندهای موجود در بازار متمایز می‌کند آشکارتر شده است.

بر طبق تحقیقات انجام شده توسط شرکت تحقیقات بازار Omdia ، ال‌جی در سال گذشته با ارسال مجموعاً ۳ میلیون دستگاه تلویزیونOLED  در صدر بازار جهانی تلویزیون‌های OLED قرار گرفت. شرکت ال‌جی با تخصیص ۵۳ درصد از سهم بازار جهانی تلویزیون‌هایOLED  بر مبنای محموله های فروش و ارائه مجموعه‌ای از گزینه‌های متنوع در فرم ظاهری و ابعاد، با اقتدار جایگاه برتر خود را به عنوان رهبر بلامنازع بازار جهانی تلویزیون‌های OLED حفظ کرده است.

دوران تمایل به تلویزیون‌های پریمیوم بسیار بزرگ همچنان در حال اوج‌گرفتن است و سال گذشته نیز از این قاعده مستثنی نبود. بر اساس درآمد تلفیقی در بازارهای تلویزیون‌های پریمیوم شامل بازارهای آمریکای شمالی و اروپا با افزایش فزاینده تقاضا سهم تلویزیون‌های ۷۵ اینچ به بالا به بیش از ۲۰ درصد رسید.

حمل‌و‌نقل تلویزیون‌های OLED با سایز ۷۵ اینچ به بالا بر مبنای مجموع کل درآمد تلفیقی، بازار تلویزیون‌های OLED رشدی انفجاری داشت و از ۲۵ درصد فراتر رفت. در طی ۵ سال اخیر، شامل سال ۲۰۲۳ این ترند، متوسط رشد سالانه‌ای نزدیک به ۷۰ درصد ایجاد کرده است که در این میان از هر ۴ تلویزیون OLED، یک مدل فوق العاده بزرگ فروخته شده است و یکی از پر فروش‌ترین تلویزیون‌ها بود.

ال‌جی با به‌دست‌آوردن سهمی بسیار برجسته در حدود ۶۰ درصد از کل تلویزیون‌های ارسالی بالای ۷۵ اینچ در جهان، سلطه خود بر بازار را تحکیم بخشید. ال‌جی با معرفی مدل‌های ۹۷ اینچ، ۸۳ اینچ و ۷۷ اینچ همراه با راهکار بسیار پیشرفته انتقال داده۴K/120Hz  به صورت وایرلس، سری‌ تلویزیون‌های وایرلس OLED خود را به صورت فعالانه گسترش داده و علاوه بر گسترش موجودی تلویزیون‌های وایرلس OLED در بازار، به تقاضای رو به رشد برای گزینه‌های بیشتر در تلویزیون‌های پریمیوم اولترا لارج در بازارهای اروپا و آمریکای شمالی نیز پاسخ می‌دهد.

با ادامه‌یافتن افزایش تقاضا برای تلویزیون‌های اولترا لارج،  ال‌جی با ارائه مجموعه‌ای گسترش‌یافته شامل مدل‌های وایرلس تلویزیون OLED  و ارتقای کیفیت صدا و تصویر با استفاده از پردازشگرهای پیشرفته هوش مصنوعی، شامل پردازشگر هوش مصنوعی α (Alpha) 11 سری تلویزیون‌های OLED خود را تقویت می‌کند. جدیدترین تلویزیون‌های OLED ال‌جی با پلتفرم تلویزیون‌های هوشمند webOS، تجربه شخصی‌سازی‌شده‌تری از سرگرمی‌های خانگی را به ارمغان می‌آورند.

مجموع تلویزیون‌های ارسالی ال‌جی شامل تلویزیون‌های OLED و LCD در سال گذشته به بیش از ۵۳/۲۲ میلیون دستگاه رسید که بر اساس درآمد ۳/۱۶ درصد از بازار جهانی تلویزیون را به خود اختصاص داد. تلویزیون‌های QNED ال‌جی با استفاده از فن‌آوری‌های Quantum Dot و NanoCell برای ارائه رنگ‌های دقیق و زنده با دارا بودن گزینه‌های بیشتر، توانمندی این شرکت در بازار جهانی تلویزیون را نشان می‌دهند. ال‌جی با وجود این مدل‌های QNED چشمگیر در سال گذشته با سهم ۷/۱۴ درصدی از درآمد، جایگاه دوم را در بازار تلویزیون‌های Quantum Dot را به خود اختصاص داد که در این ارقام تلویزیون‌های NanoCell ال‌جی در نظر گرفته نشده‌اند.

جدیدترین تلویزیون‌های QNED ال‌جی به فناوری Mini LED و پردازشگر هوش مصنوعی Alpha 8 مجهز شده‌اند که عملکرد هوش مصنوعی در این دستگاه‌ها برای دستیابی به طیف رنگی دقیق‌تر، ۳/۱ برابر نسبت به پردازشگرهای نسل قبلشان یعنی پردازشگرهای نسل Alpha 6,7 بهتر شده است. مشتریان می‌توانند با وجود سری محصولات متنوع ال‌جی مدل ترجیحی خود را از میان ابعاد ۴۳ تا ۹۳ اینچی انتخاب کنند.

در سال گذشته مجموع محموله‌ها در بازار جهانی تلویزیون از ۲۰۱ میلیون گذر کرد که این رقم نسبت به سال قبل از آن کمی کاهش یافته است. حمل تلویزیون‌های LCD برای دومین سال متوالی زیر ۲۰۰ میلیون دستگاه باقی ماند در حالی که حمل تلویزیون‌های OLED شامل تلویزیون‌های OLED ال‌جی به بیش از ۶/۵ میلیون دستگاه رسید.

برای اطلاع از جدیدترین اخبار صنایع سرگرمی‌های خانگی و نوآوری‌های پیشرفته ال‌جی از LG Newsroom بازدید کنید.

ایمیل: