قابلیت استفاده از لوازم خانگی برای همه افراد با LG Universal UP Kit

فراایران- تصور کنید که هر فرد صرف نظر از میزان توانمندی‌های فیزیکی، سن و جنسیت بتواند هنگام استفاده از لوازم خانگی خود از یک تجربه کاربری آسان لذت ببرد. Universal UP Kit ال‌جی که در نمایشگاه IFA سال جاری رونمایی شد با فراهم کردن اکسسوری‌ها و افزونه‌های نوآورانه برای لوازم خانگی که با برخورداری از طراحی جهانی به ارتقاء دسترسی‌پذیری و کاربری محصولات کمک می‌کنند، این چشم‌انداز فراگیر را به واقعیت تبدیل می‌کند.

ال‌جی برای توسعه Universal UP Kit، نوآوری‌ای که بخشی از استراتژی مدیریت ESG (رویکرد سازمان در مقابل محیط زیست، اجتماع و شرکت) این شرکت را تشکیل می‌دهد، گروه‌های متعددی را گرد هم آورد تا با همکاری نزدیک راه‌کارهایی برای دستیابی به فرهنگ طراحی برای همه خلق کنند. برای آگاهی بیشتر از نحوه بوجود آمدن Universal UP Kit به خواندن این مقاله ادامه دهید.   

ماجرا از زمانی آغاز شد که طراحان و توسعه دهندگان محصولات ال‌جی جلساتی را با طیف وسیعی از مشتریان شامل افرادی که محدودیت‌های فیزیکی داشتند برگزار کردند. بازخوردهای حاصل از این جلسات ارزشمند نشان می‌داد که نیاز قابل توجهی به افزوده شدن ابزارها یا اکسسوری‌های دیگری علاوه بر برچسب‌های خط بریل که قبلاً توسط ال‌جی معرفی شده بود وجود دارد تا استفاده از لوازم خانگی را برای مجموعه گسترده‌تری از اشخاص آسان کند. 

Ha Young-soo رهبر پروژه طراحی تجربه کاربری جدید در آزمایشگاه طراحی لوازم‌خانگی ال‌جی در این باره گفت: ما قصد داشتیم کیتی طراحی کنیم که بدون نیاز به ایجاد تغییر در ساختار محصولات و یا نیاز به خریداری لوازم خانگی جدید راه‌کارهایی کاربردی برای بهبود کاربری و دسترسی‌پذیری لوازم خانگی ال‌جی ارائه کند.

گروه‌های درگیر در این پروژه تصمیم گرفتند بازخوردهای حاصل از جلسات را برای یافتن راه‌کارهای مناسب به نتایجی ملموس تفسیر کنند. نمونه‌های اولیه با استفاده از کاغذ یا چوب و سپس با استفاده از پرینتر سه بعدی به صورت نمونه‌های پلاستیکی ساخته شدند تا اعضای گروه بتوانند درک عینی بهتری از طراحی‌های خود پی (استعاره از زاویه دید محدود شخص) به موضوع داشته باشند.

ال‌جی در طول فرآیند توسعه هر یک از راه‌کارهای Universal UP Kit بر سه جنبه کلیدی در طراحی تمرکز کرد: کاربردی بودن، زیبایی و ایمنی. کاربردی و ایمن بودن در اولویت قرار دارند اما این شرکت رنگ و شکل ظاهری را نیز مد نظر قرار داد تا هر یک از اکسسوری‌ها هماهنگی کاملی با لوازم خانگی مربوط به خود داشته باشند. 

Park Se-ra یکی از متخصصین گروه طراحی تجربه کاربری جدید در آزمایشگاه طراحی لوازم‌خانگی ال‌جی توضیح داد: نقطه قوت این پروژه مرهون تأکید اولیه‌ ما در طراحی است که منجر به تولید محصولاتی گردید که نه تنها کاربردی و راحت هستند بلکه از زیبایی دلنشینی نیز برخوردارند. با این رویکرد ما می‌توانستیم نیازهای متنوع هر دو دسته افراد دارای معلولیت جسمی و فاقد معلولیت را پوشش دهیم و به سطحی از نوآوری دست یابیم که بدون تمرکز مطلق بر ایمنی و کاربری امکان‌پذیر نبود.   

کشوی متحرک یک نمونه از دغدغه طراحان Universal UP Kit در خصوص ایمنی کاربران، به ویژه کاربران دارای محدودیت‌های فیزیکی است. این کشوی متحرک راحت که برای استفاده با مایکروفرهای ال‌جی تولید شده است با به حداقل رساندن خطر آسیب‌دیدگی در هنگام بیرون آوردن غذای داغ از مایکروفر تجربه کاربری ایمن‌تری را برای کاربران فراهم می‌کند.

Lee Jae-kul یکی از متخصصین ارشد گروه استراتژی CSO ESG ال‌جی گفت: این کیت با در نظر گرفتن طول عمر مفید نسبتاً طولانی لوازم خانگی، راه‌کاری قابل استفاده برای هر دو گروه لوازم خانگی جدید و لوازم خانگی‌ای که قبلاً خریداری شده‌اند ارائه می‌کند. ما معتقد هستیم که امکان توسعه مداوم و بهبود راه‌کارهای ارائه شده با استفاده از بازخورد مشتریان و ارزیابی‌های دسترسی‌پذیری وجود دارد.

ال‌جی علاوه بر Universal UP Kit معرفی شده در IFA همچنان به صورت فعالانه به توسعه و آزمایش کیت‌های جدید Universal UP که به آسانی در کنار مجموعه متنوعی از محصولات قابل استفاده باشند ادامه می‌دهد. هدف نهایی ال‌جی این است که تجربه کاربری به معنای وقعی کلمه راحت و در دسترسی را برای تمامی دارندگان لوازم خانگی ال‌جی فراهم کرده و زندگی بهتر برای همه را تضمین کند.